menusearch
it-k.ir

سرمایه گذاری در هوش مصنوعی افزایش می‌یابد

۱۳۹۸/۶/۲۰ چهارشنبه
(3)
(2)
سرمایه گذاری در هوش مصنوعی افزایش می‌یابد
سرمایه گذاری در هوش مصنوعی افزایش می‌یابد

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با بیان اینکه ۵۰ استارت آپ در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی افزایش می‌یابد.
- اخبار رسانه ها -
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، هوش مصنوعی محل تلاقی بسیاری از علوم و فنون است که کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد .
بر اساس آخرین گزارش، جمهوری اسلامی ایران در بین پرتولیدترین کشورهای علمی دنیا در هوش مصنوعی بوده و براساس اطلاعات سال 1997 تا 2017 ایران رتبه 14 دنیا در حوزه هوش مصنوعی را در اختیار داشته و تعداد مقالات ایران در این مدت 34 هزار و 28 مورد بوده است .
از سوی دیگر، ایران هفتمین کشور برتر دنیا از لحاظ مقالات پراستناد است و تنها کشوری در خاورمیانه به شمار می‌رود که در بین 10 کشور برتر دارای بیشترین مقالات پراستناد جای گرفته است. می‌توان جمع بندی کرد که ایران تقریباً 1.3 درصد از مقالات پراستناد هوش مصنوعی دنیا و همچنین 0.02 درصد از مقالات داغ این حوزه را تولید کرده است .
در همین راستا در صدد برآمدیم تا با دکتر مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در خصوص اهمیت هوش مصنوعی در کشور، میزان تمرکز محققان ایرانی روی هوش مصنوعی، فعالیت های شرکت های دانش بنیان و تیم های استارت آپی در بخش هوش مصنوعی و اقدامات معاونت علمی در حوزه هوش مصنوعی و... مصاحبه ای داشته باشیم .
مشروح این گفتگو در زیر آمده است :
* پیشگامان هوش مصنوعی در دنیا چه کشورهایی هستند؟
هوش مصنوعی یک حوزه فناوری کلیدی در هر کشوری است و 10 کشور چین، ویتنام، اندونزی، آمریکا، تایلند، ...

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر