گوگل در ادامهی اعمال تغییرات تازه در Google Images، قصد دارد اطلاعات اعتباری و خالق تصاویر را در نتایج جستجو نمایش دهد.
هرچند یافتن تصویر از تقریبا هر چیز دلخواه در گوگل، اقدام آسانی است؛ اما پیدا کردن اطلاعات اعتباری هر تصویر همیشه راحت نیست. با این حال، گوگل قصد دارد این وضعیت را بهزودی تغییر دهد و به همین منظور با سازمانهای رسانه و تصویر CEPIC و IPTC وارد همکاری شده است تا دادهنما (متادیتا) مرتبط با حقوق تصاویر را فراهم کند. اکنون، هنگامی که کاربر تصویری را در تصاویر گوگل پیدا کند، میتواند با کلیک روی آیکون منو و سپس «اعتبارات تصویر»، هم اطلاعات اعتباری و هم خالق تصویر را مشاهده کند. گوگل میگوید اطلاعات حق نشر (کپیرایت) را نیز در هفتههای آتی اضافه خواهد کرد.
اندرو فینگرمن، مدیرعامل PhotoShelter در بیانیهای میگوید:
بهکارگیری استانداردهای دادهنما IPTC در نتایج تصاویر گوگل، به تضمین ارجاع اعتبار مناسب و پشتیبانی از حق نشر عکاسان کمک میکند و در عین حال قابلیت کشف محتوا و خالقان را نیز افزایش میدهد. این یک پیروزی برای جامعهی تصاویر حرفهای محسوب میشود.
این اقدام تازهی گوگل بخشی از تغییر و تحولات بزرگترِ در حال انجام در تصاویر گوگل بهشمار میرود. غول جستجو ابتدای این هفته اعلام کرد که الگوریتمهای رتبهبندی تصاویر را بهبود میدهد، برچسبهای محصولات را به تصاویر حاوی اقلام قابل خرید اضافه، و ویژگی لنز را نیز برای تصاویر معرفی میکند.
ابتدای امسال، Google تغییراتی را در جستجوی تصاویر اعمال، و در راستای حلوفصل مناقشهی حق نشر با Getty Images را حذف کرد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |