menusearch
it-k.ir

گوگل تشخیص چهره و ژست‌های حرکتی در پیکسل ۴ را تایید کرد

۱۳۹۸/۵/۸ سه شنبه
(1)
(0)
گوگل تشخیص چهره و ژست‌های حرکتی در پیکسل ۴ را تایید کرد
گوگل تشخیص چهره و ژست‌های حرکتی در پیکسل ۴ را تایید کرد

گوگل با انتشار یک ویدیو شایعات موجود درباره پیاده سازی سنسور سولی درپیکسل ۴ برای کنترل گوشی از طریق ژست های حرکتی را تایید کرده است.

این کمپانی در تیزر تبلیغاتی خود موبایلی را به تصویر کشیده که با نزدیک شدن کاربر به صورت خودکار چهره وی را شناسایی کرده و قفل صفحه را باز می‌کند. به لطف مجهز بودن پرچمدار بعدی گوگل به سولی کاربر بدون لمس صفحه یا فشردن کلید و تنها با حرکات دست قادر به عوض کردن موزیک، بی صدا کردن تماس های ورودی و موارد بسیار دیگری است.

 

سنسور سولی در پیکسل ۴

حسگر سولی چیپ رادار کوچکی است که با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا، محدوده، زاویه و سرعت حرکات را تشخیص داده و حرکات فیزیکی کاربر را به تعاملاتی با معنی برای نرم‌افزار تبدیل می‌کند. شناسایی حرکات سریع کاربر در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما برای عملی شدن باید بازتاب امواج رادیویی مرتبا اندازه گیری شده و پس از برآورد اختلاف سیگنال های ارسالی و دریافتی، الگوریتم های یادگیری ماشین آنها را به الگوهای با معنی تبدیل کنند.

پیش از این شرکت های دیگری نظیر ال جی هم قابلیت پشتیبانی از ژست های حرکتی را به محصولات خود آورده بودند اما فناوری مورد نظر گوگل احتمالا از آنها پیچیده تر خواهد بود. علاوه بر این سولی در قابلیت های دیگر پیکسل ۴ از جمله بازگشایی خودکار قفل صفحه نیز نقشی کلیدی را بازی می‌کند.

هرچند گوگل برای شناسایی چهره به دوربین های فرو سرخ معمولی متکی است اما با کمک سولی نزدیک شدن کاربر به صفحه را تشخیص داده و به صورت خودکار سنسور IR را آماده شناسایی چهره می‌کند، در نتیجه به محض برداشتن گوشی توسط کاربر مجاز، قفل صفحه باز خواهد شد. از همه مهمتر حفظ امنیت از طریق پردازش داده ها در چیپ Titan M و عدم ارسال آنها به سرورهای گوگل است.

البته گوگل تاکید کرده که شناسایی حرکات (Motion Sense) تنها در برخی کشورها فعال خواهد بود. ظاهرا دلیل این محدودیت نیاز به اخذ مجوز از سازمان های قانونی برای استفاده از سنسور سولی در پیکسل ۴ است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر